KLIK UNTUK TENGOK IKLAN YG COOL!

Monday, December 26

Budak2 yg lahir pd thn 80/90an, mesti ingat..

Actually benda nie dah lama aku baca dr facebook sp tah aku pun dah tak ingat. tapi terbaca sekali lg dan tiba-tiba rasa macam nak share kat sini. bila fikir2 balik seronok zaman kanak-kanak dulu.

Budak2 yg lahir pd thn 80/90an, mesti ingat masa skola rendah dulu: -

* Kat skola ade salesman jual buku cerita. ari ni bg list, esok mintak duit beli walaupun cerita buku tu dah tau. salesman susu pon camtu gak.
* Kat library, budak2 mmg baca buku tp just tengok gamba je. bile ade program Nilam, sebok semua nak pinjam buku.
* RMT kat skola mkn x best, tp yg berduit pon join RMT, x phm....
* Pakai... pensel box yg bole bukak dpn blkg, pastu ade sharpener kat tgh2 die. * *Main lwn pemadam, syg nak guna utk padam. padahal itu fungsi sbnr, utk padam!
* Pakai pembaris yg bergerigi, kat dlm ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu.
* Cikgu pakai pembaris kuning pjg. Ade pemegang kat tgh2 tp x penah nmpk cikgu pegang pon kat situ.
* Bulu ayam jd ramping krn sering dijadikan rotan.
* Main game 2D. super contra, super mario, street fighter, sume pakai tape.
* takut BCG tp lepas inject poyo la pulak...
* Balik skola beli JoJo xpon Dendang. Tora pon best gak. Beli se mata2 nak mainan, coklat die x mkn pon.
*Mainan paling popular:Tamiya(Dash yunkuro)
* Kasut berlampu kat tapak, yg iklan die kat tV bole tembak alien tu...
* Siri kartun;DRaGON BALL, power rangers, ultraman, ninja turtles, Thundercats, maskman, Gaban dan mcm lg.


yang aku highlighted dengan warna merah tu antara yg aku pernah alami. Tapi overall aku rasa benda2 dekat atas nie kebanyakannya budak2 yg lahir tahun 80 dan awal 90 an je yg alami. Aku tahun 1991 pun tak dapat rasa lama sangat zaman nie sebab yela zaman cepat je beredar, makin maju, budak2 pun dah makin moden.

#yg RMT tu aku ingat lagi masa aku pindah sekolah kat Perlis, kena jadi pengawas. Yang tak bestnya kena datang sekolah awal, kena jaga budak2 yg dapat RMT tu beratur la, bagi makanan lah. haihh. Yg best nya dapat makan free sebab budak2  dpt RMT berlagak taknak makan. Memangla makanan tak berapa nak sedap atleast time nasi lemak tu aku sapu jugak. feberet tuu.

#part pembaris tu memang betol!adoii, lawak la pulak bila ingat balik rasa nak gelak guling2. dulu dapat garis dengan pembaris bergerigi macam ombak tu rasa macam dah lawa, dah kreatif sangat la tu. padahal nan hadoo je la. pembaris tu pulak nak jugak ada air yg ada benda berkilat tu pastu pusing kiri pusing kanan. HAHA. Apa motip?? -.-'

#Balik sekolah suka beli Dendang. Tapi aku tak amik menan je la, cekelat tu pun aku makan. Sanggup simpan duit belanja sekolah sebab nak makan cekelat Dendang yg sedap tu dan main menan yg dulu dulu tu rasa macam super cool bila ada! hew hew hew

#Dalam banyak-banyak cartoon aku paling suka Dragon Ball. I lap u Goku <3. hehe. Nasib baik sekarang kat tb ada ulang tayang balik Dragon Ball, boleh layan sekali lagi. part BCG tu aku tak alami sebab batch aku dah tak kena cucuk BCG sebab apa sampai sekarang pun aku kurang pasti. Tapi aku andaikan dulu masa kami baby dah kena cucuk kot. hehe. what ever la.

Ok, dah tak larat nak taip banyak-banyak. Sekarang memang takda mood nak taip, so memang bersarang la blog aku nie. Maapla blog ye. Bye!

THANKS FOR READING! FEEL FREE TO DROP YOUR COMMENT(S) YA! :)

No comments: